Das längste englische Wort

Frage, Tipps und Beispiele

Das längste englische Wort

Beitragvon Sapi » Do 6. Aug 2015, 18:45

Ich bin ja gerade wieder zurück von meinen Sprachkurs in Oxford (s.Bericht in entsprechendem Thread)
Das längste (lt. Oxford Dictionary) und, meiner Meinung nach, schwierigste englische Wort (und bei dem nicht nur ich im Kurs kapituliert habe): floccinaucinihilipilification
Eine echte Herausforderun :mrgreen: ! Probiert es mal aus!
Mal schauen, ob ich es irgendwann schaffe! Dann komme ich wieder (vorausgesetzt ich habe bis dahin meine Zunge entknotet) und dann hätte ich gerne ein extra Sternchen auf meinem Zertifikat!!!
Sapi

Re: Das längste englische Wort

Beitragvon Achim » Fr 7. Aug 2015, 13:30

:lol: Was ein Monster! Ich konnt's auf Anhieb auch nicht aussprechen. Musste erstmal die Wortbestandteile suchen :D

Das engl. Wictionary schreibt dazu

Latin: flocci, from floccus (a wisp) + nauci, from naucum (a trifle) + nihili, from nihil (nothing) + pili, from pilus (a hair) (all having the sense of "pettiness" or "nothing") + -fication.

A jocular coinage, apparently by pupils at Eton College, combining a number of roughly synonymous Latin stems. The word was inspired by a line in the Eton Latin Grammar that gave a rule for certain verbs that take an object in the genitive case: "Flocci, nauci, nihili, pili, assis, hujus, teruncii, his verbis, aestimo, pendo, facio, peculiariter adduntur."[1] This translates literally to: "To these words—aestimo, pendo and facio—irregularly are joined flocci, nauci, nihili, pili, assis, hujus and teruncii.” Or more loosely, "The verbs aestimo, pendo and facio when used in the sense of “to value” or “to care” irregularly take the following objects in the genitive case: flocci, nauci, nihili, pili, assis (a “penny”), hujus (this) and teruncii (a “farthing”)."

Often cited as the longest non-technical word in the English language, being one letter longer than the commonly cited antidisestablishmentarianism. In the debate on the remuneration of EU staff, Conservative MP Jacob Rees-Mogg used the word on 21st February 2012 making it the longest word ever used in the British House of Commons.
Achim

Vorname: Achim

Re: Das längste englische Wort

Beitragvon Sapi » Di 11. Aug 2015, 17:09

Ich kann es!!!
Muss jetzt wohl wieder nach Oxford :lol:
Sapi

Zurück zu Aussprache