Matura-Niveau?

Korrekturwünsche von Sätzen und Texten

Matura-Niveau?

Beitragvon englisch123 » Do 27. Apr 2017, 18:38

Hallo,

Ich wohne in Österreich und habe nächste Woche meine Englisch Matura. Ich bin ziemlich schwach in Texte schreiben und habe, somit einen Article verfasst. Könntet ihr bitte kurz drüber lesen und mir sagen, ob das für die Matura ausreichend wäre ?

Danke!

Is it the earth or the next generation we harm?
Nowadays, we treat the earth like it will be no tomorrow, but this is wrong, then we do not inherit the earth from our ancestors, we borrow it from our children. The next generation is our future, therefore we have to take care of the earth with a clear conscience.
Unfortunately, our generation will harm the environment. This is because it is easier for us not look after the environment. With not looking after the environment we have no difficulties to solve the problems with the air pollution and we have not to look for an alternative ecofriendly energy source or propellant. But the most important issue for our generation to harm the environment is, that we can make a lot of profit for not looking after the environment. It can for example be traded with threatened flora and fauna or the whole oil could be exploited because of greed, which have a bad impact on the environment. There would be only two approaches that can be presented to stop our generation for harming the earth in future. The first one is to show the people what would happen, if the environment is polluted. The Second one is to independent the environment of the profit. Only then our generation would not harm the environment.
We rarely spoke over the environment in school or everywhere else. When we spoke about this topic, then it never told us what we should do to save the environment. It is kinda pity that our educators only mentioned, that this topic is relevant for the a A-Levels.
englisch123

Re: Matura-Niveau?

Beitragvon Achim » Do 27. Apr 2017, 18:48

Hi,

dass Du Schwächen hast, weisst Du ja schon selbst. Ob das zum Bestehen reicht, kann man schlecht sagen. Hängt ja auch immer vom Niveau der anderen ab. Viel tun kannst Du bis nächste Woche auch nicht mehr ... :cry:
Deine Rechtschreibung ist ganz gut, Vokabeln geht so, aber die Satzstellung und Grammatik ist übel. Hör Dir vielleicht noch ein bisschen CNN oder BBC News an. Vielleicht geht ein bisschen was vom Sprachrhythmus ins Ohr.

Viel Glück

Achim
Achim

Vorname: Achim

Re: Matura-Niveau?

Beitragvon englisch123 » Do 27. Apr 2017, 20:37

Dankeschön°
englisch123

Zurück zu Korrektur